Jak powstają filmy reklamowe Poznań i Warszawa w aspekcie produkcja filmowa

  • 17.04.2017
  • Posted by admin
  • No Comment
  • filmy korporacyjne ,filmy reklamowe ,fotografia reklamowa ,poznań ,produkcja filmowa ,spoty promocyjne ,spoty reklamowe ,studio filmowe

Jak powstają filmy reklamowe?

Reklama musi być skuteczna. Przede wszystkim jednak musi zwracać uwagę odbiorców. Konkurencja jest bowiem obecnie ogromna, a ludzie zewsząd zalewani są telewizyjnymi, radiowymi spotami reklamowymi. Dlatego dobry film reklamowy obecnie przede wszystkim nie może być sztampowy. Czasy, kiedy to wystarczyło opanować pewne teorie marketingu, aby móc zająć się naprawdę skuteczną promocją dawno odeszły już bowiem do lamusa. Filmy reklamowe muszą zaskakiwać odbiorcę, intrygować go, sprawiać, że je wyłowi wśród setek podobnych. Muszą przyciągać wzrok, być warte zapamiętania. W jaki sposób jednak powstają właśnie takie filmy reklamowe? Otóż produkcja spotu promocyjnego tak naprawdę składa się z podobnych etapów jak wyprodukowanie tradycyjnego filmu pełnometrażowego. Z tym, że etapy te mogą zostać jedynie przyspieszone, ponieważ gotowe filmy reklamowe zwykle są krótkie. Najczęściej pojawiają się spoty kilkuminutowe. Dłuższe filmy promocyjne produkowane są tylko okazjonalnie. Jak więc przebiegają prace nad spotem? Otóż filmy reklamowe są pracą wymagającą zarówno kreatywności, jak i pewnej wiedzy technicznej. Pierwszym etapem jest pomysł. Dobry pomysł na spot promujący konkretny produkt, markę czy usługę jest połową sukcesu. Dobry pomysł najczęściej jest prosty. Filmy reklamowe mają bowiem typowo użytkowy charakter, nie są dziełem sztuki. Spoty nie muszą więc być artystyczną wizją. Nie ma więc w nich miejsca na przenośnie, metafory. Odbiorcy reklamy nie mają czasu ani ochoty analizować bowiem spotu i zastanawiać się nad tym, co jego twórca chciał wyrazić. Dobre filmy reklamowe z reguły są więc proste, dowcipne. Pomysł musi przykuwać uwagę odbiorcy, być dopasowany do konkretnej grupy wiekowej, społecznej. Chodzi tutaj o określenie grupy docelowej, do której będzie skierowana konkretna kampania promocyjna, której etapem ma być właśnie spot reklamowy. To pomysł jest podstawą do zaczęcia pracy nad scenariuszem reklamy. Scenariusz powinien zawierać opowiadanie. Musi dokładnie i szczegółowo przedstawić, co po kolei będzie pojawiało się w produkowanym spocie. Kolejnym etapem są już zdjęcia. Filmy reklamowe najczęściej mają ograniczony budżet. Dlatego zdjęcia z reguły trwają kilka dni. Ostatnim etapem prac nad spotem promocyjnym jest zaś zmontowanie nagranego materiału, ewentualne dodatnie animacji, muzyki i różnych efektów specjalnych.


TWITTER

Loading